Europos komisija skatina socialinį dialogą tarp darbuotojų ir darbdavių švietimo ir mokslo sektoriuje
- Atnaujinta: 2013 sausio 30, Trečiadienis 17:48
2011 m sausio 18 d. Briuselyje vyko Europos švietimo sektorinio socialinio dialogo komiteto plenarinis posėdis. Renginį bendrai organizavo Europos sąjungos šalių mokytojų ir dėstytojų, mokslo darbuotojų interesus atstovaujantis Europos švietimo profesinių sąjungų komitetas (ETUCE) bei Europos švietimo darbdavių federacija (EEFE).
Europos sąjungos švietimo sektoriuje (mokyklos, profesinės mokyklos, koledžai ir universitetai) šiuo metu dirba 14,7 mlj. darbuotojų. Čia mokosi apie 93 mlj. moksleivių ir studentų. Sektorius yra svarbus visos Europos konkurencingumo pasaulyje garantas.
Europos sąjungoje iki šiol veikė Europos Komisijos inicijuoti 39 įvairių pramonės šakų socialinio dialogo komitetai. Tuo tarpu socialinis dialogas tarp švietimo dirbančių darbuotojų ir darbdavių pradėtas visai neseniai – pirmasis socialinio dialogo plenarinis posėdis įvyko tik 2010 metų birželį.
Šį bendravimą iki to laiko trukdė pradėti Europos šalių švietimo sektoriaus darbdavių organizacijos nebuvimas. Taigi, 2009 metų vasario mėnesį susikūrus Europos švietimo darbdavių federacijai (The European Federation of Education Employers – EFEE), kurioje darbdavius atstovauja įvairių šalių švietimo ministerijų, regionų ir savivaldybių, privačių mokyklų atstovai, atsirado galimybė pradėti reguliarų socialinio dialogo procesą.
Briuselyje vykusiame pastarajame Europos švietimo sektorinio socialinio dialogo komiteto plenarinis socialinio dialogo švietimo sektoriuje komiteto posėdyje dalyvavo 16 ES šalių darbdavių atstovai (deja, Lietuva švietimo sektoriaus darbdaviai EFEE organizacijos veikloje nedalyvauja), 22 ES šalių darbuotojų atstovai (Lietuvai atstovavo Lietuvos švietimo ir mokslo profesinių sąjungų federacijos atstovas prof. Linas Šumskas). Renginiui pirmininkavo EFEE vicepirmininkas David Simmonds bei ETUCE direktorius Martin Romer.
Posėdyje buvo svarstomi šie dienotvarkės klausimai:
- Trans-regioninis bendradarbiavimas tarp darbuotojų, studentų ir darbdavių organizacijų, įgyvendinant mokymosi visą gyvenimą strategiją;
- ES Jaunimo mobilumo iniciatyva;
- Socialinio dialogo komiteto darbo grupių veikla ir kiti klausimai.
Tačiau svarbiausias dienotvarkės klausimas buvo bendrosios socialinių partnerių deklaracijos mokymo, profesinio rengimo ir mokslo vystymo srityse „Dėl investicijų į ateitį“ priėmimas, kuriam skirta daugiausiai laiko. Rengiant šį dokumentą ETUCE (darbuotojų atstovai) ir EFEE (darbdavių atstovai) surengė savo uždarus posėdžius ir pasiūlė kompromisinius teksto variantus. Po užtrukusių diskusijų dokumentui pritarė abi socialinio dialogo pusės.
Šį priimtą dokumentą sudaro 23 paragrafai (nuostatos), kurie apibrėžia ES švietimo sektoriaus darbdavių ir darbuotojų sąveikos principus, bendriausius strateginius sektoriaus vystymo, kokybės gerinimo, investicijų, ir reformų principus.
Europos švietimo sektorinio socialinio dialogo komitetas numatė visą eilę bendrų projektų, kuriuose kartu dalyvaus tiek darbuotojų tiek darbdavių atstovai. Planuojama, kad darbą toliau pratęs 3 socialinio dialogo darbo grupės:
- Studijų kokybės;
- Demografinių iššūkių švietime;
- Aukštųjų mokyklų ir mokslo (pastarosios grupės darbe dalyvauja Lietuvos aukštųjų mokyklų darbuotojų atstovas prof. Linas Šumskas).
Numatyta, kad darbo grupės 2011 m. pabaigoje. paskelbs savo ataskaitas ir pasiūlymus kaip toliau vystyti bendradarbiavimą.
Vaizdai iš Europos švietimo sektorinio socialinio dialogo komiteto plenarinio posėdžio.
prof. Linas Šumskas,
Lietuvos aukštųjų mokyklų profesinių sąjungų susivienijimo,
Lietuvos švietimo ir mokslo profesinių sąjungų federacijos (LAMPSS/LŠMPSF)) tarptautinių ryšių koordinatorius, Europos švietimo sektorinio socialinio dialogo komiteto narys,
Aukštųjų mokyklų ir mokslo darbo grupės narys