Pasiūlymai šakos kolektyvinei sutarčiai
- Atnaujinta: 2020 kovo 05, Ketvirtadienis 16:21
Švietimo, mokslo ir sporto viceministrei Jolantai Urbanovič
Vadovaudamiesi darbo kodekso 188 straipsnio 4 dalimi ir Švietimo šakos kolektyvinių derybų posėdžio protokolo 2020-02-25 nutarimu, prisistatome kolektyvinėms deryboms dėl vienos Lietuvos švietimo ir mokslo šakos kolektyvinės sutarties deleguojame du atstovus: Sigitą Vaitkevičių ir Astą Lapinskienę. Pridedame reikalavimus naujai ruošiamai kolektyvinei sutarčiai:
- Didinti švietimo sistemos finansavimą iki 6 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP) 2025metais,skiriant aukštojo mokslo sektoriui 1,4 proc. BVP, siekiant aukštesnės švietimo kokybės.
- Nuo 2021 m. kasmet didinti dėstytojų, mokslo darbuotojų ir kitų tyrėjų etatinį(bazinį) darbo užmokestį ne mažiau kaip 15proc., kad 2025 m. šių darbuotojų vidutinis etatinis darbo užmokestis pagrindinėje darbovietėje sudarytų 200 proc. šalies vidutinio darbo užmokesčio.
- Nuo 2021 m. kasmet didinti studijas ir mokslą aptarnaujančių darbuotojų etatinį (bazinį) darbo užmokestį ne mažiau kaip 15 proc., kad 2025 m. šių darbuotojų vidutinis etatinis darbo užmokestis pagrindinėje darbovietėje sudarytų 150 proc. šalies vidutinio darbo užmokesčio.
- Mokslo ir studijų institucijų kolektyvinėse sutartyse, o jų nesant – kituose vidaus dokumentuose, apibrėžti, kas yra kviestinis dėstytojas ir kviestinis mokslo darbuotojas, ir sutarti, kokia tvarka jie būtų priimami į darbą, kokią didžiausią procentinę dalį jie sudaro visų dirbančių dėstytojų ir mokslo darbuotojų. Jei kolektyvinė sutartis aukštojoje mokykloje nesudaryta arba jeigu joje šis klausimas neaptartas, tai laikoma, kad praėjus metams nuo sutarties įsigaliojimo, su dėstytojais ir mokslo darbuotojais kviestinio darbuotojo sutartys negali būti sudaromos.
- Aukštojo mokslo pedagoginio darbuotojo finansavimą ir apmokėjimą už darbą susieti su darbuotojo užimama mokslinio etato ir pedagoginio etato dalimis. Mokslinio darbo ir pedagoginio darbo dalis nustatyti jungtinėje mokslinio ir pedagoginio darbo sutartyje, atsižvelgiant į darbuotojo mokslinio ir pedagoginio darbo krūvio proporciją. Pedagoginio darbo sutarties dalyje nustatyti tik pedagoginius atestacijos kriterijus, o mokslinius perkelti į mokslinės darbo sutarties dalį.
- Aukštoji mokykla darbuotojui už dalyvavimą darbo grupėse, komisijose ir komitetuose (jeigu tai nepriklauso pagal pareigas) privalo mokėti darbo užmokestį pagal patirtas darbo sąnaudas. (laiką ir atliktą darbą.)
- Daktaro mokslinį laipsnį turintis ir pedagogų rengime dalyvaujantis darbuotojas, tenkinantis bazinius kvalifikacinius pedagoginiam darbuotojui keliamus reikalavimus, gali pradėti dirbti eksperto ir metodininko pareigose, nepriklausomai nuo darbo stažo mokykloje trukmės.
- Panaikinti diskriminacinius reikalavimus publikacijoms nacionaliniuose leidiniuose, nes tai išstumia lietuvių kalbą iš mokslo sferos ir kenkia tokių dalykų, kaip lingvistika, dialektologija ir daugeliui kitų humanitarinių ir socialinių mokslo sričių, trukdo plėtoti tvarios regionų raidos politiką.
- Skiriant papildomą finansavimą aukštojo mokslo plėtotei pagal sutartį, atsižvelgti į socialinės partnerystės lygį (kolektyvines sutartis, vidaus demokratija, santykiai su darbdaviu) ir skirti procentą mažiau, jeigu aukštoji mokykla šito nesiekia.
- Lėšas šakos kolektyvinės sutarties įgyvendinimui, jos įgyvendinimo stebėsenai ir priežiūrai ŠMSM profesinėms sąjungoms skiria per reikminius tyrimus.
- Keisti valstybinių mokslininkų pensijų bazės dydį nuo 2021m., jas indeksuojant 20 proc. Mokėti šias pensijas nepriklausomai nuo esamų mokslininkų darbinių santykių bei darbo pagal autorines sutartis (laikantis Konstitucinio Teismo išaiškinimai 2007 m. spalio 22 d., 2010 m. balandžio 20 d., 2012 m. vasario 6 d.).